Studiul Baseline privind educaţia incluzivă în regiunile centru şi cea de sud a Republicii Moldova a fost realizat de CIC SocioPolis la cererea SOIR Moldova, în iulie - decembrie 2010. Studiul a urmărit să ajute SOIR Moldova în viitoarea planificare strategică, bazată pe integrarea băieţilor şi fetelor cu disabilităţi în instituţiile de învăţământ existente. Obiectivele cercetării au cuprins:
(i) analiza cadrului existent în domeniul intervenţiei incluzive (politici, acte normative, practicile existente);
(ii) evaluarea necesităţii serviciilor de educaţie incluzivă (în grădiniţe, şcoli primare şi secundare) şi a serviciilor de suport, în regiunile centrală şi de sud ale Moldovei;
(iii) elucidarea barierelor sociale, economice şi de mediu care nu permit băieţilor şi fetelor cu disabilităţi să beneficieze de educaţie incluzivă;
(iv) înaintarea recomandărilor pentru dezvoltarea unui sistem naţional comprehensiv de Educaţie Incluzivă, care să integreze toţi actorii interesaţi de educaţia incluzivă.